Klinikken / Ny patient - Godt at vide
Godt at vide som ny patient i klinikken
Vi er glade for at kunne byde dig velkommen som ny patient i klinikken, hvor du også finder vores træningscenter.
Vi lægger vægt på et trygt og nærværende behandlingsforløb
Hos os er du ikke en diagnose. Via en grundig undersøgelse prøver vi at finde frem til årsagen til dit problem. Sammen lægger vi en plan for at få løst problemet og forebygge, at det ikke sker igen.
Sådan booker du en tid til behandling
Du kan booke en tid til behandling på telefon 8642 9061 inden for vores åbningstid.
Eller du kan benytte dig af vores online booking.
Ønsker du at benytte dig af din sundhedsforsikring, så anmeld først skaden hos dit forsikringsselskab og tag efterfølgende kontakt til klinikken.
Her vil du blive spurgt om følgende:
- Cpr. nummer på den person henvendelsen drejer sig om.
- Hvad er din problematik..?
- Har du en henvisning fra din egen læge..?
- Har du en sundhedsforsikring..?
- Er medlem af "danmark"..?
- Hvilken klinik du ønsker at blive behandlet på..?
- Har du været i klinikken før..?
- Hvilke dage/tidsrum passer dig bedst for behandling..?
Herefter vil vores sekretær forsøge at finde en tid til dig hurtigst muligt.
Husk at melde afbud, hvis du bliver forhindret
Bliver du forhindret i at komme til din aftale hos os skal du melde afbud hurtigst muligt. Afbud efter kl. 07.00 samme dag medfører et udeblivelsesgebyr. (Holdtræning dog frem til kl. 09.00)
Du kan melde afbud ved at kontakte os på telefon: 8642 9061 eller via online booking.
Læs også
Kom hurtigt igang med din behandling
Vi kan ofte give dig en tid samme dag hvis du er fleksibel i forhold til tidspunktet. Kontakt os på telefon 8642 9061, så hjælper vi dig med en hurtig tid.
Behandling med og uden lægehenvisning
Har du en henvisning fra din egen læge kan du få tilskud til dele af din behandling hos os.
Men du behøver ikke en lægehenvisning for at få behandling. Ofte kan du spare tid og komme i gang med din behandling hurtigere, når du ikke skal forbi lægen først efter en henvisning.
Har du fået et problem, der kræver en hurtig indsats, kan du kontakte os på tlf. 8642 9061 - så kan vi hurtigt sætte dig igang med undersøgelse og behandling med det samme.
Ved behandling uden lægehenvisning gives ingen tilskud fra den offentlige sygesikring, men til gengæld kan du komme hurtigt igang. Det er muligt at få tilskud fra "danmark" uanset om du har en lægehenvisning eller ej.
Brug din sundhedsforsikring hos os
Har du en sundhedsforsikring privat eller igennem dit arbejde kan du ofte få betalt behandlingen. Kontakt dit forsikringsselskab for at høre mere.
Nogle forsikringsselskaber kræver at du går til egen læge først og får en henvisning til fysioterapi før de vil dække din behandling. Kontakt derfor altid dit forsikringsselskab først og forhør dig om hvordan du er dækket. Det er også her du skal anmelde din skade hvorefter du kan kontakte klinikken og booke en tid til behandling.
Er du medlem af danmark – kan du få tilskud til din behandling
Hvis du er medlem af "danmark" kan du få tilskud til fysioterapibehandling – uanset om du har lægehenvisning eller ej. Husk at oplyse os om at du er medlem af danmark, så indberetter vi din behandling til danmark helt automatisk.
Prisen for en behandling afhænger af, hvilken behandlingsform og om der tilskud til behandlingen. Se vores behandlingspakker.
Din første behandling som ny patient i klinikken
Når du som ny patient kommer i klinikken første gang er der nogle ting som vi har erfaret er rart for dig at vide.
Find vej til klinikken
Vi har klinikker flere steder i Randers og omegn så vær sikker på at du har adressen til det rigtige sted. Hovedklinikken ligger i Niels Brocks Gade. Det er her langt de fleste brugere kommer. Det er også her du finder vores største træningscenter.
Herunder finder du adresser på de forskellige klinikker
FysioDanmark Randers
Hovedklinik
Niels Brocks Gade 12, 4. sal
8900 Randers C
Se på kort
FysioDanmark Spentrup
Filial
Industrivej 9
8981 Spentrup
Se på kort
FysioDanmark Gjerlev
Filial
Vestergade 4C
8983 Gjerlev
Se på kort
Parkering
Foran klinikken har vi egen parkeringsplads hvor du må holder 2 timer. Vær opmærksom på at der i perioder kan være godt fyldt op så du må finde alternativ parkering, men vi har mange pladser i området.
Læs mere om parkering
Indgang
Benyt indgangen i opgang 12 og så kan du enten vælge at tage trapperne op til fjerde sal eller benytte dig af elevatoren.
Har du en stor kørestol med skal du i stedet benytte opgang 14, hvor elevatoren er større. Vi er med i mærkningsordningen God Adgang.
Vi anbefaler at medbringe et lagen til behandlingen
Til behandling kan du enten selv medbringe et lagen eller købe et engangslagen i klinikken. Lagenet kan bruges til flere behandlinger og fåes i en lille pose, hvori det kan opbevares mellem behandlingerne.
Register dig, så vi ved at du er kommet
Meld din ankomst ved at køre dit sygesikringkort igennem kortlæseren til venstre for receptionen. Skærmen vil fortælle dig, når kortet er korrekt registeret.
Venteområde
Vent i venteområdet indtil du bliver kaldt ind af din fysioterapeut. Du er velkommen til at tage en kop kaffe, te eller kakao fra automaten mens du venter på at det bliver din tur.
Betaling
Efter behandling kan du betale ved vores betalingsautomat som du finder i receptionsområdet. Betalingsautomaten tager imod alle kreditkort og sender automatisk en kvittering til din mail. Betales dagens behandling eller træning ikke på dagen sendes regningen ligeledes på mail.
Ønsker du i stedet kontantbetaling skal du henvende dig hos vores sekretærer i receptionen.
Supplér din behandling med træning
Når du er i behandling hos os vil vi ofte opfordre dig til at træne for at få det bedst mulige ud af din behandling. Kig ned i vores træningscenter i enden af klinikken før eller efter din behandling.
Ønsker du at blive medlem af træningscentret kan du få mere at vide hos din fysioterapeut eller i servicecentret.
Bliv medlem | Se priser for træning
Nærværende behandling
– altid med dig i fokus
Har du spørgsmål..?
Har du spørgsmål til os kan de sende os en besked via felterne herunder, så svarer vi dig hurtigst muligt. Du vil modtage en bekræftelse på at vi har modtaget din besked umiddelbart efter afsendelsen. Hvis ikke, skal du kontakte os telefonisk på 8642 9061.
I klinikkens åbningstid kan du altid fange os på 8642 9061.
Klik her hvis du har behov for at melde afbud til behandling og træning